Kamis, 10 Desember 2015

Khasiat dan Manfaat Jelly Gamat Gold G

Manfaat Jelly Gamat Asli  menangkis keberkesanan tumor juga ditunjukkan oleh Jaime Rodriguez daripada Facultad de Quimica Universidad de Santiago de Compostela, Sepanyol adalah untuk menguji keberkesanan gamat Penyelidik tindakan keras terhadap sel-sel kanser limpa P-388 itu. A-549 (kanser paru-paru). HeLa (ketumbuhan pangkal rahim), dan B-18-Fl (melanoma). Untuk menentukan kesan kompaun aktif, Jaime 300 ekstrak gamat dalam metanol. Selepas 79 kering serbuk ekstrak gamat. Ekstrak kemudiannya dimasukkan ke dalam kromatografi.

Diperolehlah 0.93 g glikosida. Glikosida adalah sebatian semula jadi terdapat dalam tumbuhan adalah antitumor dan anti-kanser. Setelah dimasukkan ke dalam rekromatografi alat DCCC, kandungan kelihatan bentuk glycoside sebanyak 40 mg holothurinoside A; 9 mg holothurinoside B; 15 mg holothurinoside C; Holothurinoside D 10 mg dan 20 mg des-holothurin A. Lima sebatian yang terbukti berkesan merobohkan semua jenis kanser dan tumor, termasuk kanser perut.

Khasiat Jelly Gamat Asli Menurut Prof. Aleli Gana dan Dr Florinia Merca dari Fakulti Kimia, Universiti philiphines, Filipina menemui sebatian aktif menghalang pertumbuhan sel-sel kanser dipanggil Lectin. Kajian menunjukkan bahawa gamat pada kepekatan 50 mikrogram menggumpal dan menghalang pertumbuhan sel-sel kanser

Tidak ada komentar:

Posting Komentar